Saturday, April 23, 2011

Khuwaled hadiahkan emas buat Malaysia

KILAUAN emas baru saja dibawa pulang oleh atlet pelapis taekwondo negara, Muhammad Khuwaled Bin A Rahim , 20 pelajar Diploma Kejuruteraan Elektronik Perubatan, Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam (PSA) sekali gus telah melonjakkan nama beliau dalam dunia sukan taekwondo Malaysia.

Khuwaled yang baru sahaja pulang dari perlawanan 1st World Taekwondo Federation (WTF) World A-class Fiestival International Taekwondo Championship yang diadakan pada 4-6 Februari 2011 bertempat di Instanbul, Turkey sebelum ini menjalani latihan pusat serentak bersama-sama atlet-atlet taekwondo dari negara lain di Seoul, Korea. Beliau tidak berhenti di situ sahaja, bahkan akan meneruskan perjuangan dalam memburu emas seterusnya pada pertandingan yang bakal berlangsung di Seoul, Korea untuk kejohanan WTF Taekwondo Championship Korea.


Atlet muda kelahiran Pasir Mas, Kelantan ini mula menunjukkan bakatnya dalam sukan taekwondo semenjak usia awal 10 tahun lagi. Berbekalkan azam dan semangat yang tinggi, Khuwaled diserap dalam Majlis Sukan Negara (MSN) sebagai pelapis muda taekwondo dan melakarkan aksi cemerlang dalam hampir semua kejohanan yang disertai.

Antara pencapaian beliau yang beraksi dalam kategori Light Middle adalah 1st International Taekwondo Zurich di Switzerland, 2nd International Taekwondo ASEAN Games Tokyo di Jepun, 5th Europe Taekwondo Fiestival Championship Sweden, 3rd World Teenagers Taekwondo Championship Melbourne di Australia, dan banyak lagi. Sepanjang kejohanan yang berlangsung, beliau telah mempamerkan aksi cemerlang yang berterusan dengan meraih banyak pingat emas untuk Malaysia. Malah, baru-baru ini Khuwaled telah dianugerahkan gelaran Best Fighter.

Justeru, dengan harapan untuk melangkah maju dalam arena taekwondo dunia, beliau akan terus mempamerkan kecemerlangan supaya impiannya menyertai skuad elit kebangsaan akan tercapai.

http://politeknik.gov.my/webjpp2/index.php?pg=pelajar&sub=beritapenuh&id=321

2 comments: